Despre încredere, preţuri mici şi cifrele pieţei
Absenţa încrederii este inamicul oricărui busines. În asigurări, existenţa încrederii din partea clientului este totul! În domeniul nostru totul se leagă de încredere. Dar, acestea sunt afirmaţii valabile pentru o piaţă ideală!
Din perspectiva clienţilor, în România, încrederea a fost întotdeauna un criteriu la coada listei când ne referim la asigurările RCA, în principal. Preţul bate încrederea! Un preţ suficient de mic este întotdeauna tentant pentru client oricât de mică ar fi încrederea în companie. Clientul RCA are mare încredere, de fapt, în cel mai mic preţ!
Tocmai de aceea, clienţii au continuat să cumpere ieftin având încredere puţină. Companiile cu tradiţie în RCA au perseverat în a vinde mult şi ieftin, construindu-şi portofolii bazate pe 80-90% RCA. De ani buni piaţa dezbate nesustenabilitatea tarifelor mici. De ani buni clientul are însă varianta preţului mic!
Persistenţa în a vinde ieftin a condus la scăderea calităţii serviciilor, păgubiţi nemulţumiţi şi multe petiţii întemeiate dedicate tocmai companiilor care vând RCA mult şi ieftin.
Dezbaterile despre tarife fundamentate pe costuri reale au rămas la nivel de teorie pentru companii iar supraveghetorului i-a lipsit tăria să intervină radical în piaţă. Aceasta a condus la recentele scandaluri care se vor transforma pentru piaţă într-un veritabil moment zero! De-aici încolo, supraveghetorul nu mai poate da înapoi! Vom asista la decizii radicale al căror efect va fi mai devreme sau mai târziu… dispariţia preţurilor mici. Clienţii vor percepe această stare ca pe o veritabilă majorare de tarife.
Care va fi impactul în cifre? Cu siguranţă, pentru sănătatea financiară a companiilor va fi mai bine. Pentru buzunarul clienţilor: deloc plăcut! Pentru cifrele pieţei: cu siguranţă tariful mediu va creşte. Pentru piaţa în ansamblul său: categoric o creştere!
{filelink=63}