Despre un paradox…
O piaţă care îşi continuă scăderea, supremaţia claselor auto şi un nou lider al pieţei sunt elementele aduse de rezultatele companiilor româneşti de asigurări în prima jumătate a anului.
Cu toate acestea atenţia ni se îndreaptă către statisticile provizorii publicate de Institutul Naţional de Statistică referitoare la populaţia româniei care, a scăzut cu circa 2 milioane de locuitori. Astfel, prin raportarea volumului subscrierilor la o populaţie stabilă de 19 milioane de locuitori, şi nu la 21 milioane de locuitori (cea mai recentă cifră disponibilă până în prezent), densitatea asigurărilor aferentă anului precedent urcă la 97 EUR/locuitor.
Doar din scăderea populaţiei şi în contextul diminuării pieţei asigurărilor tragem concluzia că un român a cheltuit aproape 100 EUR cu asigurările în anul 2011. În condiţiile menţinerii dinamicii actuale a pieţei asigurărilor, densitatea ar putea ajunge la finele anului în curs la valoarea de 95 EUR pe locuitor.
O situaţie similară a fost întâlnită şi la “PIB/capita” care, raportat la noile cifre ale populaţiei urcă cu aproape 800 EUR de la valoarea calculată de 5.900 EUR pentru vechile statistici ale populaţiei.
Iată cum, asistăm la un paradox pentru piaţa asigurărilor: cu toate că volumul de business scade, densitatea asigurărilor creşte. O creştere statistică, din păcate, care sugerează o situaţie paradoxală dar care punctează, totuşi, certitudinea diminuării potenţialului.
{filelink=50}