cauta in site

EUROINS Romania reactioneaza la acuzatiile COTAR

EUROINS Romania Asigurare Reasigurare transmite celor peste doua milioane de posesori de polite RCA ca "societatea este stabila financiar, sustinuta de catre un actionar puternic si cu resurse si rezerve financiare extinse, si ca recentele acuzatii lansate de catre o asociatie anacronica nu sunt nimic altceva decat dovezi publice de lacomie, pe seama romanilor".

COTAR - Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania a amenintat cu proteste de strada acuzand EUROINS ca nu isi respecta obligatiile.

"Ceea ce a facut COTAR vineri reprezinta o manevra evidenta de discreditare a EUROINS Romania, cu potentiale prejudicii serioase asupra activitatii societatii, care in caz ca vor produce vreun efect vor fi imputate celor ce au aruncat in spatiul public aceste acuzatii. In ciuda mentiunilor din comunicatul COTAR, conform carora protestul priveste modul de aplicare a normelor RCA in general, in realitate este vorba despre o actiune concentrata exclusiv impotriva EUROINS", au precizat oficialii asiguratorului.

"Campania dezlantuita de catre COTAR impotriva EUROINS Romania este artificiala, nu are niciun temei legal si vizeaza orice alte interese in afara de beneficiul consumatorilor si al transportatorilor. Multe dintre petitiile inregistrate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) sunt depuse de service-uri auto care solicita tarife indecente si de aceea sunt adesea solutionate in favoarea EUROINS Romania", au adaugat acestia.

Reprezentantii asiguratorului au mai aratat ca "aceasta asociatie care a raspandit saptamana trecuta acuzatii impotriva EUROINS este aceeasi cu cea care s-a luptat in primavara trecuta impotriva aplicatiilor de ride sharing, incercand sa pastreze un sistem anacronic si abuziv in care romanii erau tinute departe de beneficiile progresului tehnic. Aceasta asociatie, care aproape ca a blocat accesul romanilor la posibilitatea moderna, simpla si confortabila de a rezerva un taxi prin intermediul unei aplicatii, acuza acum EUROINS Romania de diverse, in acelasi mod in care a acuzat aplicatiile de ride sharing de toate relele".

"Aceasta asociatie reprezinta, de asemenea, si service-uri auto care au reusit performanta uluitoare de a factura un far de Dacia Logan cu aproape 400 de euro - in conditiile in care o asemenea piesa costa intre 300 si 700 de lei, in functie de generatia modelului. Legea invocata de service-urile auto nu limiteaza asemenea tarife indecente. De aceea, ori de cat ori EUROINS Romania contesta aceste costuri, lacomele service-uri auto depun o plangere la ASF, iar ASF o ia in considerare ca atare si asa se face ca EUROINS Romania ajunge in situatia de a avea mii de petitii anuntate de catre arbitrul pietei. De aceea cititi in media despre cele cateva mii de petitii impotriva EUROINS si care reprezinta mai putin de 10% din toate dosarele de dauna solutionate de catre EUROINS Romania fara nicio problema", au mai explicat oficialii asiguratorului.

Conform acestora, "EUROINS Romania este victima lacomiei unor service-uri auto (gasiti aici cateva dovezi prezentate de companie). Daca aceste service-uri auto nu ar forta EUROINS Romania si alte societati care vand asigurari obligatorii RCA sa plateasca preturi extravagante pentru unele reparatii, valoarea medie a politelor RCA ar scadea probabil si mai mult, in beneficiul consumatorilor romani".

EUROINS Romania lanseaza chemarea catre toti romanii sa se adreseze, pentru repararea autovehiculelor avariate, acelor service-uri auto care apartin marcilor auto consacrate sau sunt parte a retelelor nationale, si sa continue sa aiba incredere in compania care lupta pentru dreptul lor de a plati pentru o asigurare RCA cel mai mic pret posibil din punct de vedere legal si economic.

Conform unui studiu realizat de catre IRES pentru UNSAR in decembrie 2019, peste 90% dintre soferi considera benefica introducerea unor preturi de referinta pentru reparatiile auto. O astfel de masura ar veni in sprijinul consumatorilor romani, oferindu-le repere acestora si permitandu-le sa fie mai bine informati cu privire la costurile implicate de reparatiile auto.