cauta in site

Anita NITULESCU, Eurolife ERB Asigurari: Millennials ar fi dispusi sa aloce un buget mediu lunar de pana la 100 de lei pentru asigurari

Millennials, generatia nascuta intre 1980 si 1994, este de asteptat sa domine pe termen lung comportamentul de consum, a explicat Anita NITULESCU, CEO, Eurolife ERB Asigurari, pentru 1asig.ro.

Cine sunt "Millennials"?

Aceasta generatie reprezinta "aproximativ 2 miliarde de persoane la nivel mondial, din care 4 milioane sunt romani. Oameni care au crescut diferit fata de generatiile anterioare. Sunt cei care au experimentat vremuri economice in schimbare, contexte si perioade politice de instabilitate, dar mai ales au fost si sunt in continuare expusi evolutiilor tehnologice care au marcat ultimii ani si care au influentat comportamentul de consum. Sunt expusi la cresterea exponentiala a volumului de informatie disponibila. Potrivit unei estimari IBM, daca in 1900, informatia se dubla la fiecare secol, iar in 1945 - la fiecare 25 de ani, in 1982 aceasta a ajuns sa se dubleze la fiecare 12-13 luni. Si este de asteptat ca in 2020 sa aiba acelasi ritm de crestere la fiecare 11-12 ore", a subliniat CEO-ul Eurolife ERB Asigurari.

Potrivit acesteia, Millenials se deosebesc fata de alte generatii prin urmatoarele caracteristici:
  1. Se casatoresc mai tarziu. Potrivit unui studiu Pew Research, doar 26% dintre americanii cu varsta cuprinsa intre 24-38 ani sunt casatoriti, tendinta care se manifesta si in tara noastra.
  2. Sunt mult mai educati si mai bine informati. Dar si cei mai predispusi la cumparaturi spontane. Millennials este generatia care isi depaseste constant bugetul lunar, in medie cu aproximativ 100 de euro, potrivit unui studiu Isense Solutions, realizat pe piata din Romania.
  3. Sunt digital - natives. Crescuti si educati intr-o era digitala in plina ascensiune care le ofera noi si noi solutii inovative, dar si multa informatie pe care trebuie sa o parcurga.
Cat de interesati sunt "Millennials" de segmentul asigurarilor?

"Potrivit unui studiu realizat de Eurolife ERB Asigurari pe piata locala, in parteneriat cu Entrepreneurship Academy, Millennials sunt dispusi sa aloce un buget mediu lunar de pana la 100 de lei pentru asigurari, daca ar intelege in detaliu beneficiile acestora", a afirmat Anita NITULESCU.

In ceea ce priveste educatia si preferintele de achizitie, "66% dintre cei chestionati considera ca nu au o intelegere adecvata a domeniului asigurarilor. Din acest motiv, interactiunea cu un consultant specializat se afla in topul preferintelor de achizitie, urmata imediat de experienta online si de simplitatea procesului. Indiferent de modalitatea de achizitie, un rol important in acest proces il are validarea reputatiei / bonitatii furnizorului de servicii, tinand cont de mai multe criterii ce tin de comportamentul online si offline al acestuia", a adaugat aceasta.

Nu in ultimul rand, atunci cand vine vorba despre prioritatile de achizitie, "pe lista prioritatilor de achizitie individuala se numara asigurarile de sanatate, locuinta, calatoriile si asigurarea de viata. Intrebati unde se vad peste cativa ani din punct de vedere profesional, majoritatea au deja planul pe hartie al unui viitor business sau sunt chiar in faza de testare a ideii. Din aceasta viitoare ipostaza de antreprenori, aprox. 90% dintre respondenti considera asigurarea de sanatate ca esentiala pentru loializarea echipei cu care isi vor construi afacerea. Millennials se arata astfel foarte interesati de asigurarea unui confort al echipei cu care vor lucra, dispusi sa le ofere beneficii extra-salariale, cu focus pe asigurarea de sanatate", a punctat Anita NITULESCU.

Cum privesc asiguratorii generatiile in schimbare? "Traim intr-o era digitala care transforma toate business-urile. Astfel, departe de a fi doar un canal, impactul mediului digital se reflecta in mod evident in asteptarile consumatorilor si in capacitatea companiilor de a veni in intampinarea lor cu propuneri noi, fresh si moderne", a precizat CEO-ul Eurolife ERB Asigurari.

"In acest context, pentru industria de asigurari in general este importanta nu atat prezenta digitala, cat mai ales definirea unei strategii de business pentru era digitala si pentru acest nou consumator pentru care validarea informatiei din mai multe surse este esentiala si care cauta in orice interactiune elementul diferentiator. Cel mai probabil aici se va face diferenta in urmatorii ani, in capacitatea jucatorilor din domeniu de a construi noi modele si oferte de business pentru noile generatii care vin si pentru care elementele de comoditate, rapiditate, simplitate, siguranta, transparenta sau de statut oferite de un produs ori un serviciu sunt de multe ori mai importante decat pretul", a completat Anita NITULESCU.