cauta in site

Decontarea directa - focusul urmatoarei campanii de informare derulate de APPA

Continuand eforturile derulate in scopul cresterii gradului de educatie financiara si protectiei consumatorului de produse financiare, APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor organizeaza, in luna noiembrie a acestui an, o campanie de informare si educare cu privire la optiunea clientilor RCA de a folosi decontarea directa.

Introdus recent in legislatia locala pentru a veni in sprijinul consumatorilor de asigurari RCA, decontarea directa este un nou serviciu care presupune ca reparatia sa fie platita de catre asiguratorul RCA al pagubitului, care isi va recupera prejudiciul de la asiguratorul soferului vinovat. Achizitia serviciului este optionala pentru asigurat, iar asiguratorii RCA sunt obligati sa o oferteze.

Potrivit reglementarilor din piata, decontarea directa este un serviciu suplimentar prevazut in contractul RCA, care va fi taxat suplimentar, in baza caruia in caz de dauna provocata din vina unui tert va puteti adresa propriului asigurator RCA, urmand ca acesta sa intreprinda demersurile necesare avizarii, constatarii si despagubirii daunei respective. Ulterior, asiguratorul dumneavoastra RCA va recupera de la asiguratorul RCA al persoanei vinovate de accident sumele de bani aferente despagubirii.

Decontarea directa este un mecanism care sprijina consumatorul, deoarece acesta va avea contact doar cu asiguratorul propriu, cu care este familiarizat si pe care si l-a ales in functie de calitatea serviciilor prestate.

Optiunea de decontare directa intre asiguratorii RCA este aplicabila la indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:

a) accidentele auto se produc pe teritoriul Romaniei;
b) vehiculele implicate in accidentele auto sunt inmatriculate/inregistrate in Romania;
c) prejudiciile sunt produse exclusiv vehiculelor;
d) ambele vehicule implicate in accidentul auto au asigurare RCA valabila la data evenimentului;
e) prejudiciile exclud vatamarile corporale.

APPA este o organizatie neguvernamentala, al carei principal obiectiv il reprezinta protejarea intereselor consumatorilor de asigurari prin derularea de campanii de educatie financiara. APPA a organizat, pana in prezent, 21 de campanii de educare si informare dedicate consumatorilor, printre acestea numarandu-se "FII TREAZ LA VOLAN!", ajunsa la cea de-a doua editie in acest an, si "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", demers intrat in al cincilea an.